Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

Μια γεύση από Χριστούγεννα

Νομίζω πως έφτασε η ώρα για την πρώτη γιορτινή ανάρτηση!
Τα Χριστούγεννα απέχουν μεν πάνω από 40 ημέρες ακόμη, αλλά αποφάσισα να φτιάξω κάτι, ώστε ν' ανέβει λίγο η ψυχολογία μου. Δεν ήμουν για πολλές βόλτες τις προηγούμενες ημέρες - με την ενοχλητική ίωση να με ταλαιπωρεί - ούτε όμως μπορούσα να τη βγάλω στο κρεβάτι και οι λόγοι είναι δύο και ονομάζονται Φαίδωνας και Ορφέας. Καταλαβαινόμαστε; Έτσι νομίζω...
Έπρεπε να τους απασχολήσω, αλλά και να ξεχαστώ. Χάζεψα έναν πάκο χριστουγεννιάτικα περιοδικά και τελικά κατέληξα στην κουζίνα.
Ετοιμάσαμε την κλασική χριστουγεννιάτικη και τόσο μυρωδάτη ζύμη με μέλι, κανέλα και τζίντζερ, από την οποία φτιάξαμε μπισκότα και μικρά φαναράκια.


Επειδή η ζύμη ήταν αρκετή, σκέφτηκα να κόψουμε μικρά τετράγωνα κομμάτια, με τα οποία φτιάξαμε σπιτάκια. Όλα τα κομμάτια, τα κολλήσαμε μεταξύ τους με καραμέλα. 

Τους λείπει η τελειότητα, το ξέρω και μ΄αρέσει πολύ αυτή η... ερασιτεχνική δουλειά. Φτιάχτηκαν στην κουζίνα μας, παρέα με τα παιδιά και δεν περίμενα σε καμία περίπτωση να είναι αψεγάδιαστα. Τολμώ μάλιστα να πω, ότι δείχνουν ρουστίκ! Ε;


Τα μπισκότα, πριν τα ψήσουμε, φροντίσαμε να τα τρυπήσουμε. Με μια κορδέλα κρέμασα μερικά στο παράθυρο της κουζίνας και τα στόλισα με τούγια.


Γελάω με τη σκοτεινή αυτή φωτογραφία, αλλά ειλικρινά, όποιος ξέρει να μου πει πώς βγάζω φωτογραφίες σε αντικείμενα με το φως από πίσω, παρακαλώ να με ενημερώσει, γιατί αδυνατώ (δεν έχω το κουράγιο) να διαβάσω τις οδηγίες! Κάθε συμβουλή καλοδεχούμενη λοιπόν! 


Με τα δημοφιλή ανθρωπάκια, έφτιαξα δύο γιρλάντες. Τα πέρασα με τη βοήθεια μιας βελόνας σε κόκκινο σπάγκο και τώρα στολίζουν δύο από τα ντουλάπια της κουζίνας.


Αν θέλετε να πειραματιστείτε κι εσείς τώρα που πλησιάζει το Σαββατοκύριακο, τότε ενημερώνω ότι η ζύμη είναι φτιαγμένη με:

50γρ βούτυρο
300γρ ζάχαρη
260γρ μέλι
200ml νερό
1 κουτάλι σούπας κανέλα
1     "            "        τζίντζερ σε σκόνη (πιπερόριζα)
1     "            "        τριμμένο κάρδαμο ή μοσχοκάρυδο
1     "            "        μπέικιν
750 γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις

Εκτέλεση:
Λιώνουμε το βούτυρο σε ένα κατσαρολάκι και προσθέτουμε τη ζάχαρη και το μέλι. Μόλις ομογενοποιηθούν, μεταφέρουμε το μείγμα σε άλλο μπολ και προσθέτουμε το νερό, τα μυρωδικά και το μπέικιν. Τέλος ρίχνουμε σιγά σιγά το αλεύρι και ανακατεύουμε καλά το μείγμα μέχρι να δημιουργηθεί ένα ζυμάρι. Δεν ανησυχούμε αν κολλάει ακόμη. Αφήνουμε να κρυώσει εντελώς (να μην είναι χλιαρό) κι έπειτα το δουλεύουμε λίγο ακόμη. Αν κολλάει προσθέτουμε αλεύρι. Το τυλίγουμε σε μεμβράνη και το αφήνουμε στο ψυγείο για 2-3 ώρες (και παραπάνω να μείνει, δεν θα πάθει τίποτα). Έπειτα το πλάθουμε και το κόβουμε στα σχήματα που θέλουμε. Ψήνουμε τα μπισκότα από 15 έως 20 λεπτά στους 180 βαθμούς - αντίσταση, ανάλογα με το μέγεθός τους. Τα αφήνουμε μέχρι ν' αποκτήσουν ένα ωραίο καφετί χρώμα.

Εννοείται ότι τα μπισκότα τρώγονται, όμως, επειδή προορίζονται για διακόσμηση, είναι τραγανά και σκληρά.  Τον νου σας λοιπόν!
Επίσης, τα τετράγωνα που έκοψα για τα φαναράκια έχουν μέγεθος 10x10 εκ. και για τα σπιτάκια 5x5 εκ. Για να τα κολλήσω μεταξύ τους έφτιαξα καραμέλα. Έριξα λίγη ζάχαρη σε ένα τηγάνι και την άφησα σε μέτρια φωτιά να λιώσει καλά. Προσοχή μόνο, γιατί καίει πολύ! Για πιο... χιονισμένο αποτέλεσμα, μπορείτε να ετοιμάσετε ένα μείγμα με ασπράδι αυγού και άχνη ζάχαρη. Όμως θα είμαι απόλυτα ειλικρινής... Την επόμενη φορά που θα φτιάξω κάτι παρόμοιο (εφόσον δεν πρόκειται να φαγωθεί), θα πάρω το πιστόλι σιλικόνης να κολλήσω τα κομμάτια μεταξύ τους και τέλος! Καθαρή και γρήγορη δουλειά. 

Και κάπως έτσι μπαίνουμε σε κλίμα γιορτινό.


Γι αυτό κι εγώ σας εύχομαι ένα διασκεδαστικό Σαββατοκύριακο, πλούσιο σε αρώματα, ξεχωριστές γεύσεις και φυσικά... δημιουργικό!
Καλημέρα σε όλους εκεί έξω.

Litsa

 Επισκεφθείτε το "Home"  στο facebook

26 σχόλια:

  1. Καλημέρα FrauLitsaki μου! η αλήθεια είναι ότι μας ξεσήκωσες με τις ομορφιές σου! κάτι μου λέει πως και αυτό το σπίτι έχει αρχίσει ήδη να δείχνει home made by fraulitsa! καλό σκ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Λίτσα, χίλια μπράβο σου που παρά την αλλαγή στη ζωή σου έχεις διάθεση για τέτοια!!! Να συνεχίσεις έτσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τα σπιτάκια είναι πανέμορφα,όπως και τα υπόλοιπα ! Σας φαντάζομαι την ωρα της δημιουργίας τους ,τη χαρά και τα λογάκια των μικρων να μη σταματάνε!
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι όλα υπέροχα.Απλά υπέροχα και δεν τους λείπει η τελειότητα. Τίποτα δεν τους λείπει. Τα λάτρεψα όλα...και η ροζ κοριτσίστικη κουζίνα υπέροχη. Τέλος για να βγάλεις φωτος κόντρα στο φως ο δάσκαλος μου έλεγε " βάλε φλας", το οποίο εγώ μισώ...αλλά είχε δίκιο. Αντε μας έφερες τις γιορτές, ένα βήμα πιο κοντά.Καλό Σαββατοκύριακο αδερφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε α στο καλό; Τόσα χρόνια γιατί δεν μου το πες βρε αδερφή; Πάω να το δοκιμάσω τώρα, είμαι περίεργη!

      Διαγραφή
    2. Ισχύει αυτό με το φλας. Θα στο έγραφα κι εγώ. Το έχω δοκιμάσει. Να ξέρεις ότι γενικά το φλας είναι πολύ χρήσιμο και στις φώτος ημέρας;)

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα Λιτσάκι μου! Εγώ θα πω ότι όλα είναι τέλειααααααααααα! Μ' αρέσει όπως τα έχεις συνδυάσει όλα!

    Κατερινούλα ευχαριστούμε για την συμβουλή περί φωτογραφίας!

    Love you both! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μας βάζεις σε πνεύμα γιορτινό. Και πολύ σε χαίρομαι Λίτσα που παρά την μεγάλη αλλαγή στη ζωή σας και τις ιώσεις που σας βρήκαν παραμένεις με δημιουργική διάθεση. Ευχαριστούμε και για την συνταγή . Η κόρη μου περιμένει πως και πως να φτιάξουμε τα δικά μας σπιτάκια. Καλημέρα και καλό Σ/Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημέρα Λιτσα!! Και εγω θα πω τέλειααα!! :)) Κατά αρχάς είναι φτιαγμένο από παιδικά χεράκια άρα για μένα είναι από μόνο του υπέροχο!! Από την άλλη, είναι ότι πιο Χριστουγεννιάτικο μπορούσες να κάνεις μέχρι να έρθει εκείνη η (όμορφη) στιγμή να στολίσουμε!! :) φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα! Ε δεν είναι και τελείως χριστουγεννιάτικη διασκόσμηση οπότε ταιριάζει από τώρα. Πιο πολύ με μπισκοτένια διακόσμηση θα την ελεγες. Ξετρελάθηκα με τα μπισκοτένια φαναράκια. Είναι και όμορφα και σου έρχεται και να τα φάς. Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όλα τέλειαααα!!! Όσο για τη σκοτεινή φωτογραφία...εμένα προσωπικά μου αρέσει!!! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Με εντυπωσίασες απίστευτα Λίτσα!!!!!!
    Δεν θα άλλαζα τίποτα απολύτως στα ρουστίκ σπιτάκια σου, ούτε στα φαναράκια, ούτε σε τίποτα από όλα όσα έφτιαξες!!!!!!!!
    Πραγματικά είναι από τις καλύτερές σου δουλειές μέσα στην κουζίνα!!!! Συγχαρητήρια!!!
    Με τέτοιο όμορφο ξεκίνημα, προβλέπω οι γιορτές σας να είναι μοναδικές!!!

    Φιλιαααααααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλά σήμερα υποκλίνομαι! Και με τις ιδέες και με την φωτογράφιση! Τα λόγια είναι περιττά! μας εμπνείεις φιλενάδα!
    Kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χαίρομαι πολύ που επιτέλους είσαι για τα καλά κοντά μας. Μου δίνεις δύναμη να συνεχίσω να τακτοποιω ώστε να κάνω κι εγώ όμορφο το νέο μας σπίτι. Τα φαναράκια σου υπέροχα αλλά εγώ θα σταθώ στην καταπληκτική κουζίνα με τα παστέλ χρώματα. Την λάτρεψα! Πολλά φιλιά κορίτσι μου και να ξέρεις πως τα 2 σου αγόρια σε κάνουν εξαιρετικά δημιουργική ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλησπέρα Λίτσα, μου αρέσουν πολύ οι δημιουργίες σου. είναι πολύ καλύτερα τα ανεπιτήδευτα από τα πολύ στημένα. Εμένα αυτά τα σπιτάκια τα πολυστολισμένα δεν μ΄αρέσουν κι απορώ γιατί γίνεται τόσος κόπος να φτιαχτούν.
    Προς το παρόν δεν υπάρχει χρόνος αν μπορέσω τον άλλο μήνα θα φτιάξω αυτά της γιρλάντας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. πανεμορφα τα σπιτακια και τα φαναρακαι!! Αρχισαν τα Χρστουγεννα στο φραουλοσπιτο!!! πολλα φιλια Λιτσακι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κάθε χρόνο κάνουμε στολίδια από μπισκότα και κάθε φορά με χαροποιούν σαν να μην τα έχω ξαναδεί. Τα σπιτάκια σου είναι πανέμορφα, τα έχεις στήσει και πολύ καλόγουστα! Μπράβο σου! Τα "τέλεια" δεν ήταν ποτέ του γούστου μου γιατί δεν δείχνουν χειροποίητα! Φιλιά πολλά Λιτσάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ολα ωραια fraulitsa, ομως με τα χρωματα στην κουζινα, ξετρελαθηκα! ΟΥΑΟΥ! :)
    Οσο για τις ληψεις με κοντρα φως, ορισμενες DSLR εχουν μια συγκεκριμενη ρυθμιση που αυτοματα βελτιωνει κατα πολυ τις συνθηκες της ληψης, αν δεν εισαι ευχαριστημενη με το φλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Υπέροχη γωνιά φίλη μου , εγώ φτιάχνω τώρα με..πηλό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ όμορφη ιδέα τα μπισκοτάκια γιρλάντα! Με ξεσήκωσες λέμε...
    Όσο για τα σπιτάκια, η τελειότητα καμιά φορά κρύβεται στις ατέλειες. Οπότε τολμώ να πω ότι είναι τέλεια. Και πανέμορφα.

    Για το φωτισμό τώρα, όταν προσπαθείς να φωτογραφίσεις κάτι με φως από πίσω ή το φωτίζεις περισσότερο από μπροστά ώστε να φωτιστεί επαρκώς (κάτι που είναι δύσκολο να γίνει με τον απλό σπιτικό φωτισμό όταν έχεις συναγωνιστείς το φως της ημέρας) ή απλά κάνεις focus στο αντικείμενο που φωτογραφίζεις (κοινώς το μπισκοτάκι στην προκειμένη περίπτωση). Δηλ. εστιάζεις το φακό σου (και το σύμβολο του focus) στο μπισκότο.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πανέμορφα ! Ξετρελάθηκα με τα φαναράκια θα στην κλέψω την ιδέα :)
    Εγω ψήνω τα πρωτα μελομακάρονα σημερα , αντε μπηκαμε σε κλίμα Χριστουγέννων .
    Θα τα φτιάξω σε πρωτη ευκαιρια τα φαναράκια αλλα λεω να τα κολλησω με ρογιαλ και να αποφύγω την καραμέλα . Φοβαμαι μην μου καεί η μικρή μου , θα την αφησω να τα κανει μονη της .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Φραουλίτσα μου! Θέλω να στα δαγκάσω τα μπισκοτάκια σου, τόσο χαριτωμένα είναι. Μ'αρέσουν τα χρώματα σου στον τοίχο και τα ντουλάπια, σου πάει :) Φιλιά κοριτσάκι μου, καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Είναι πολύ όμορφα όλα
    Μπράβο σας
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πολυ ομορφα!!! Μολις σε ανακαλυψα!!! Φιλια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Απλά υπέροχα και ακριβώς αυτή η έλλειψη της τελειότητας είναι που τα κάνει τόσο μα τόσο ξεχωριστά!
    Ευχές για γρήγορη ανάρρωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ;
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ... ΘΑ ΧΑΡΩ!