Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012

Ελλάδα και πάλι...

Το ταξίδι τελείωσε και μαζί του όλα όσα περιμέναμε με λαχτάρα.
Οι γιορτές, οι γονείς και η φροντίδα τους, η χαρά των παιδιών μας, τα δώρα, οι φίλοι, τα φαγοπότια, οι βόλτες, τα παιχνίδια... όλα.


Την τελευταία μας γκρίζα μέρα πήγαμε μια βόλτα στην παλιά μου γειτονιά, στο σπίτι των εφηβικών μου χρόνων. Το θυμάμαι όμορφο και φωτεινό, με μεγάλα παράθυρα που έβλεπαν σε μια φύση καταπράσινη που την άνοιξη φούντωνε κι οργίαζε. Θυμάμαι τα πουλιά, τους όμορφους κήπους, τα πολύχρωμα λουλούδια.
Και τον χειμώνα, θυμάμαι πως καταλάβαινα ότι χιόνισε, όταν άκουγα τα φτυάρια των γειτόνων πρωί πρωί, να καθαρίζουν τις εισόδους των σπιτιών τους.




Τότε δεν μου φαινότανε όλα τόσο όμορφα όσο τώρα, προφανώς δεν μ' ενδιέφεραν. 
Μοναδικός μου σκοπός ήταν να επιστρέψω στην γλυκιά μου πατρίδα.
Τώρα όλα άλλαξαν, θυμάμαι όλες τις λεπτομέρειες εκείνων των χρόνων και αποτυπώνω όσα μπορώ σε κάθε μου ταξίδι...
Όταν έχεις ζήσει σε δύο χώρες, όπου κι αν βρίσκεσαι νιώθεις πάντα μισός. Είσαι με το ένα πόδι εδώ και με τ' άλλο κάπου αλλού. Θέλεις να πάρεις τα καλύτερα στοιχεία κι απ' τις δύο χώρες και να φτιάξεις μία άλλη... ιδανική..., αλλά τελικά, αυτή δεν υπάρχει πουθενά!


Η βόλτα μας κατέληξε στο αγαπημένο μου πάρκο, το οποίο διέσχιζα κάθε βδομάδα.
Και ήταν όλα εκεί, δεν άλλαξε τίποτα. Τα μικρά εξοχικά σπιτάκια με τους κήπους, τα δέντρα, η παιδική χαρά, το παγκάκι απ' όπου τάιζα τις πάπιες, οι ρόδες στις οποίες έκανα κούνια με τις ώρες, η λίμνη, το ρυάκι, όλα εκεί, στη θέση τους...



Και αυτή τη φορά είδα όλα όσα δεν έβλεπα τότε. Τους πολλούς όμορφους καρπούς, τα τοσοδούλικα κουκουνάρια και σκεφτόμουν ότι θα στόλιζαν υπέροχα τα μικρά μου βάζα!




Κι έπειτα ήπια το τελευταίο μου καφεδάκι στο μαγαζί των γονιών μου - κι αν ήμουν πιο αισιόδοξη, θα σκεφτόμουν ότι είναι το πρώτο της χρονιάς που έρχεται, αλλά δεν ήμουν...
Και με την νέα χρονιά ήρθαν και οι προβληματισμοί για το ταξίδι που τελείωσε.
Πως μπορείς να διώξεις την μελαγχολία από το βλέμμα μιας γιαγιάς που δεν ξέρει σε πόσους μήνες θα ξαναδεί τα εγγόνια της;
Πως μπορείς να διώξεις την ανασφάλεια που νιώθεις βλέποντας τα σημάδια που αφήνει το πέρασμα του χρόνου επάνω στους αγαπημένους σου; Βλέποντας την κούραση στα κορμιά τους;
Πως μπορείς να διώξεις την αβεβαιότητα που νιώθεις επιστρέφοντας στην πατρίδα, μετά από την χρονιά που πέρασε;
Πως μπορείς να καλύψεις το κενό που αφήνουν οι άνθρωποι που φεύγουν για πάντα και σου λείπουν;
Δεν μπορείς...
Μπορείς όμως να θυμάσαι, να αισιοδοξείς, να ελπίζεις και τελικά να πιστεύεις!
Ήταν δύσκολη και ανατρεπτική χρονιά για όλους. Αλλά πέρασε!
Θα δανειστώ μία φράση του φίλου μου Αργύρη, την οποία έγραψε παραμονή Πρωτοχρονιάς:
"Οι εφιάλτες που με ξύπνησαν το πρωί ανήκουν στο 2011... Τα όνειρα που θα κάνω απόψε ανήκουν στο 2012"!!


Και για να μην είμαι αχάριστη, σας λέω ότι η χρονιά που πέρασε δεν ήταν εφιαλτική.
Όχι στο σύνολό της... Ήταν δύσκολη. Αυτό.
Κάνοντας την απογραφή της, διαπίστωσα ότι είχε και πολύ όμορφες στιγμές για εμάς. 
Όπως και να 'χει, θα ' ναι μια χρονιά που θα θυμάμαι για πάντα!


Αλλά τα όνειρα δεν μπορεί να μας τα κλέψει κανείς!
Κι εγώ δεν ζω χωρίς αυτά...


Οι στόχοι για το νέο έτος; Μικροί και εφικτοί!! Κι έτσι σιγά σιγά ίσως γίνουν τα όνειρα πραγματικότητα!!!


Take care...












Επισκεφθείτε το "Home" στο facebook
http://www.facebook.com/pages/Home-is-where-your-story-begins/225452127497286

27 σχόλια:

  1. Λιτσάκι τι όμορφες εικόνες είναι αυτές...
    Και όλες σου οι σκέψεις υπέροχες, μελαγχολικές και συνάμα αληθινές!!!!
    Καλή χρονιά σου εύχομαι, σε εσένα και την οικογένειά σου!!!
    2012 ευχές!!!
    Φιλιά πολλά,Olgianna...

    http://estade-moda.blogspot.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πραγματικά δεν ξέρω αν θα έρθουν χρονιές που θα νοσταλγήσουμε το 2011...εύχομαι πως όχι...θα κρατήσω αυτό που έγραψες στο τέλος...μικροί και εφικτοί στόχοι, μικρά και σταθερά βήματα...και ίσως τελικά κάνουμε αυτό το ταξίδι να αξίζει...
    καλή χρονιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΛΙΤΣΑΚΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ! ΔΕΝ ΣΟΥ ΚΡΥΒΩ ΠΩΣ ΜΕ ΣΥΓΚΙΝΗΣΕΣ! ΦΙΛΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όμορφα, όμορφα λόγια! Σου εύχομαι μια καλή χρονιά. Χαίρομαι πολύ που σε βρήκα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καλή χρονιά καλή μου να χαίρεσαι όλους τους αγαπημένους σου και να σε χαίρονται !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλώς ορίσατε!!Μας λείψατε!!!ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχα...απλά υπέροχα!! Ο νέος χρόνος να είναι γενναιόδωρος, περισσότερο γενναιόδωρος από τον παλιό...Κρατάω τα λόγια του Αργύρη γιατί είναι μαγικά!! Με συγκίνησες, με πήγες πίσω...πάμε για άλλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλή χρονιά και πάλι. Έχεις απόλυτο δίκιο κι εσύ κι ο Αργύρης!!! Τα όνειρα ανήκουν στο 2012... ας ελπίσουμε ότι έστω και λίγα απ' αυτά θα γίνουν πραγματικότητα. Όσο για τα όσα λες για τις δύο πατρίδες, το καταλαβαίνω απόλυτα μιας κι ετοιμάζομαι να φύγω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. καλή χρονιά όμορφη...:)
    γεμάτες με αγάπη μέρες.... εύχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έτσι νιώθουμε όλοι όταν γυρνάμε στα μέρη που ζήσαμε παιδιά. Δεν έχει καμιά σημασία σε πια χώρα σε πια πόλη,είναι οι εικόνες,οι ήχοι,οι μυρωδιές της ζωής μας.Δυστυχώς για τους περισσότερους το τοπίο των παιδικών τους χρόνων έχει αλλάξει πολύ. Κάποιες κρυφές γωνιές όμως πάντα θα υπάρχουν για να τις ξετρυπώνουμε. Άσχημος ο χωρισμός της οικογένειας,εμείς οι Έλληνες θέλουμε να τα κουβαλάμε όλα μαζί μας αν γίνεται. Ανθρώπους, αντικείμενα , σκέψεις.Καλή χρονιά να έχουμε. Δεν ξέρω εάν θα είναι κακή και τι εννοεί ο κάθε ένας κακό αλλά σίγουρα θα είναι διαφορετική. Πρέπει να βρούμε άλλες αξίες ,άλλες προτεραιότητες στη ζωή μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είναι δύσκολο να είναι μακρυά οι γονείς. Και αυτές οι αναμνήσεις των παιδικών μας χρόνων είναι πιο έντονες τις γιορτές. Μια νοσταλγία την νιώθουμε όλοι λίγο ή πολύ. Σου εύχομαι μια υπέροχη χρονιά!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. xronia polla kai kalh xronia fraoulitsa.anarwtiomoun ka8e xrono prin gennhsw th mikrh moy,pou na phge arage olo afto to yperoxo xristougenniatiko synais8hma pou eixa mikrh...???exw 3 xronia pou to xanavrika!eimai sigourh oti fetos to vrikes kai me to parapanw kai esy.oso gia thn melanxolia pou mas afhnei o xronos pou pernaei toso grhgora....exw katalyxei oti telika otan fevgei grhgora shmainei oti fevgei efxarista!kai osoi to niw8oume prepei na to ektimoume.!!!filakia souzana.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τι όμορφα που περάσατε... Ειδικά η λιμνούλα είναι υπέροχη. Μην στενοχωριέσται, είμαι σίγουρη πως θα σας δωθεί ευκαιρία να κάνετε πάλι αυτό το ταξίδι και σύντομα μάλιστα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλώς ήρθατε Λίτσα!Να είστε γεροί να ξανακάνετε σύντομα το ταξίδι αυτό και να συναντήσετε τον παππού και τη γιαγιά!Φιλιά στα μικρά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλωσορίσατε πίσω!!
    Κρατηστε τις όμορφες εικόνες και τα όμορφα συναισθήματα του ταξιδιού σας για να παίρνετε δυναμη στη νέα χρονιά!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Διάβαζα και κοίταζα τις εικόνες και σκεφτόμουν πόσο ωραία και συγχρόνως περίεργα θα ένιωθες που περπατούσες εκεί που ήσουν μικρή και τώρα τα έδειχνες στα παιδιά..νοσταλγικά,ε..
    Καλώς μας ήρθες λοιπόν, με τα πολύχρωμα όνειρά σου και τις φανταστικές ευχές..καλή χρονιά Λιτσάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλή χρονιά και όλα τα καλά σε σας!!!Υγεία ,ευτυχία ,χαρά, δημιουργία!!!φιλάκια και να χαίρεσαι την οικογένειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Λιτσάκι μου, κουκλίτσα μου, εσύ θα σκέφτεσαι από τώρα και θα σχεδιάζεις το επόμενο ταξίδι σας στην δεύτερη πατρίδα σου. Είναι ένας τρόπος για να σκέφτεσαι θετικά και να μην στενοχωριέσαι! Όλοι οι άνθρωποι έχουν οδηγό τους την ελπίδα. Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς! Φιλιά πολλά, χαίρομαι που επιστρέψατε! Περιμένω αναρτησούλα από τα εγχώρια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλως ηρθατε Λιτσα!Πολυ ανθρωπινη και συγκινητικη αναρτηση!Κρατα τα λογια του φιλου σου!Ειναι οντως μαγικα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΛΙΤΣΑ ΜΟΥ Η ΚΑΘΕ ΧΩΡΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΗΣ. Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΡΦΗ ΝΑ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΟΣΥΝΗ , ΚΑΛΑ ΘΑ ΗΤΑΝ. ΕΔΩ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΝΕΙ ΜΠΑΧΑΛΟ...
    ΑΝΤΕ ΜΗΝ ΣΕ ΖΑΛΙΖΩ...ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΙΕΣΤΕ ΠΙΟ ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΑΣ.
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ήταν σαν να ταξίδεψα μαζί σου ..στο μέρος..στις αναμνήσεις σου..Καλή Χρονιά να έχεις γλυκιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλή χρονιά ΦραουΛίτσα! Είναι μεγάλη πίκρα για τους γονείς σου να μένουν μακρυά σας. Αλλά αυτή είναι η Ελλάδα, τρωει τα παιδιά της. Και πρέπει να είμαστε κι εμείς πάντα έτοιμοι να πακετάρουμε για αλλου! Γιατι εγω τουλάχιστον δε θα μείνω να γεράσω σε μια χώρα που δε με σέβεται! Σορρυ για τον τόνο...φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλή χρονιά φραου-λίτσα μου!!!Σου εύχομαι να ονειρεύεσαι πάντα και παντού...να απολαμβάνεις τι μικρές χαρές και να γίνονται μεγάλες αναμνήσεις....σε φιλώωωωωωωωω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πραγματικά είναι δύσκολο να ζείς κανείς μακρυά από τους δικούς του ανθρώπους!!!Σε νιώθω γιατί και εγώ βίωνω το ίδιο εντός Ελλάδος βέβαια!
    Λιτσάκι, όταν μπορέσεις στείλε μου με ένα mail τη διεύθυνση σου!!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. κρατάω την φρ'αση του φίλου σου.. και τις ομορφιές που αντίκρυσες...

    καλή χρονιά ομορφούλα!!!! με χαμόγελα .....

    φιλάκιαααααααααααααααααααα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. δεν ξέρω τι να πω... μπορεί να μην μεγάλωσα σε δύο διαφορετικές χώρες...αλλά αλλού μεγάλωσα και αλλού ζω... όπως και εσύ αισθάνομαι την στιγμή που φεύγω από το νησί μου, τη στιγμή που αποχωρίζομαι τους δικούς μου ανθρώπους, για να πάω σε άλλους, επίσης αγαπημένους..δεν είναι όμως το ίδιο... κάθε φορά που βλέπω τους γονείς μου βλέπω αλλαγές, τις αλλαγές που φέρνει ο χρόνος και η κούραση...τι να πεις..έτσι είναι η ζωή...
    σωστός ο φίλος σας... το κρατώ και σημειώνω...ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Οι φωτογραφίες είναι εκπληκτικές, αυτή με τα μικρά κουκουναράκια μου άρεσε πάρα πολύ !
    Όπως τα λες ακριβώς έτσι τα αισθάνομαι κι εγώ, είσαι πάντα στο μεταίχμιο, με όλα τα καλά και τα κακά που περιέχει αυτό. Από τη μια αισθάνεσαι διχασμένος, από την άλλη μεριά έχεις εμπειρίες διαφορετικές.
    Όπως και να έχει το πράγμα, προσπαθούμε πάντα για το καλύτερο και σκεφτόμαστε θετικά. Υγεία να έχετε όλοι, να βρίσκεσται τακτικότερα :))
    Καλή εβδομάδα φίλη μου **

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ;
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ... ΘΑ ΧΑΡΩ!